ALLMÄNNA VILLKOR – ABONNEMANG REKLAMPAKET

Dessa allmänna villkor (“Avtalet”) reglerar abonnemang på reklampaket som tillhandahålls av Euro Reklam AB (org.nr. [841116-3010], nedan kallad ”Leverantören”). Avtalet gäller för den kund (nedan kallad ”Kunden”) som tecknar abonnemanget genom att genomföra betalning via Leverantörens onlinebetalningstjänst (Stripe).

Genom att genomföra köpet och godkänna dessa villkor ingår Kunden ett bindande avtal med Leverantören.


1. Avtalets omfattning

1.1 Leverantören tillhandahåller Kunden ett reklampaket för restaurang (“Tjänsten”) som omfattar:

  • En kampanj per månad som delas på aktuella sociala plattformar. Vilka plattformar som används bestäms av Leverantören i samråd med Kunden.

  • Fotografering i restaurangen med utrustning som tillhandahålls av Leverantören samt bildbehandling av Leverantören.

  • Hjälp med Google och Google-recensioner, efter att Kunden lämnat nödvändig tillgång till sitt Google Business-konto. Detta sker med hjälp av recensionsskyltar och i den omfattning som är möjlig, bestämd av Leverantören.

  • 2000 st tryckta menyer per år, som kan delas upp i två omgångar om 1000 st vardera. Alternativt kan Parterna komma överens om annan pappersreklam.

  • Möjlighet till hemsida med onlinebeställningar eller enklare hemsida utan beställningsfunktion, enligt överenskommelse.

  • Skärmar: Justeringar av befintliga skärmar en (1) gång per månad samt ny meny en (1) gång per år. Omfattningen av justeringar bestäms av Leverantören. Om Kunden inte har skärmar kan annan lösning fastställas genom särskild överenskommelse.

  • Leverantören avgör vilken utrustning som är nödvändig för respektive restaurang.


2. Ägande- och nyttjanderätt

2.1 Allt material (foton, filmer, grafik, texter och liknande) som produceras av Leverantören inom ramen för Tjänsten ägs av Leverantören.
2.2 Kunden erhåller en begränsad, icke-exklusiv nyttjanderätt till materialet under avtalets löptid.
2.3 Vid upphörande av Avtalet upphör Kundens rätt att använda materialet.
2.4 Utrustning som tillhandahållits av Leverantören ska återlämnas i gott skick vid avtalets upphörande.


3. Kundens ansvar

3.1 Kunden ansvarar för att allt material som lämnas till Leverantören (t.ex. logotyper, texter eller bilder) är lagligt och inte gör intrång i tredje parts rättigheter.
3.2 Kunden är skyldig att lämna korrekta och fullständiga uppgifter som är nödvändiga för att Leverantören ska kunna tillhandahålla Tjänsten.
3.3 Kunden ska ge Leverantören nödvändiga åtkomsträttigheter (t.ex. Google Business) när det krävs för utförandet.


4. Avtalstid och uppsägning

4.1 Avtalet gäller med bindningstid om tolv (12) månader från tecknandet.
4.2 Avtalet förlängs automatiskt med ytterligare tolv (12) månader om det inte sägs upp skriftligen av Kunden minst en (1) månad innan innevarande avtalstid löper ut.


5. Betalning

5.1 Avgiften för Tjänsten uppgår till 1 495 SEK exklusive moms per månad.
5.2 Betalning sker genom automatiskt kortdragning via Stripe från Kundens angivna betalningskort varje månad.
5.3 Vid utebliven betalning har Leverantören rätt att omedelbart avbryta arbetet. Kunden är dock fortfarande betalningsskyldig för kvarvarande månader under den avtalade bindningstiden.


6. Publicering och utförande

6.1 Leverantören har rätt att bestämma exakta datum och tidpunkter för publicering, i samråd med Kunden.
6.2 Leverantören ansvarar inte för begränsningar, avbrott eller störningar som beror på tredje part (t.ex. sociala mediers plattformar).


7. Force Majeure

Leverantören ansvarar inte för förseningar, bristande utförande eller skada som beror på omständigheter utanför Leverantörens rimliga kontroll, såsom strejk, myndighetsbeslut, krig, naturkatastrofer, tekniska driftstörningar eller motsvarande händelser.


8. Tvister

Eventuella tvister som uppstår med anledning av detta Avtal ska i första hand lösas genom förhandling mellan Parterna. Om Parterna inte kan enas ska tvisten avgöras i allmän svensk domstol.


9. Avtalets giltighet

Detta Avtal gäller för varje kund som tecknar abonnemanget via Leverantörens onlinebetalningstjänst.
Avtalet anses accepterat i samband med att Kunden genomför betalningen. Ingen separat underskrift krävs.


10. Överlåtelse av avtal

Leverantören har rätt att överlåta detta Avtal, helt eller delvis, till annat bolag inom samma koncern, till företag som förvärvar Leverantören eller vid ombildning till annan bolagsform. Kunden har inte rätt att överlåta Avtalet utan Leverantörens skriftliga samtycke.


11. Ansvarsbegränsning

Leverantören ansvarar endast för direkta skador som orsakats genom grov vårdslöshet från Leverantörens sida. Leverantören ansvarar inte för indirekta skador såsom utebliven vinst, förlust av data eller goodwill.


12. Ändring av villkor

Leverantören äger rätt att ändra dessa villkor. Kunden ska meddelas minst trettio (30) dagar innan ändringen träder i kraft. Om Kunden inte accepterar ändringen har Kunden rätt att säga upp Avtalet till ändringsdatumet.


13. Sekretess

Parterna förbinder sig att inte utan motpartens skriftliga samtycke avslöja konfidentiell information som erhållits inom ramen för detta Avtal.